Skip to main content

Bureau Coördinatie Transmurale Zorg

Vanuit het bureau Coördinatie Transmurale Zorg (CTZ) voeren we regie op de contacten met de eerste lijn (huisartsen en andere verwijzers). Doel van het bureau is de samenwerking te bevorderen en eenheid te creëren in contacten met de eerste lijn en zo continuïteit van zorg voor patiënten te realiseren. We doen dit in een open sfeer en vinden het belangrijk om te bespreken wat niet goed gaat en wat verbeterd kan worden.

Hoe is het bureau CTZ georganiseerd?

Het bureau CTZ bestaat uit een manager Transmurale zorg (Nienke Hulshof), een medisch specialist (Els Vriens), een beleidsadviseur (Angelien Borgdorff) en een ambtelijk secretaris (Wanda van Gameren). Zij zijn zowel intern als extern het aanspreekpunt voor communicatie en samenwerking met de eerste lijn en overleggen regelmatig met de Raad van Bestuur.

Wat doet het bureau CTZ?

Het bureau CTZ houdt zich onder andere bezig met:

  • Het formaliseren en implementeren van regionale transmurale afspraken (RTA’s) en daarbij behorende dienstverleningsovereenkomsten tussen huisartsen en specialisten. Bijvoorbeeld rond Diabetes, COPD, hartfalen en ouderen. 
  • Mede vormgeven aan nieuw op te richten Eerstelijns Diagnose & Adviescentra (EDAC) in de regio. 
  • Afhandelen van vragen en opmerkingen die binnenkomen via de mailbox voor verwijzers.
  • Relatiebeheer en informatieverstrekking aan de eerste lijn.
  • Samen met de Diakademie organiseren van transmurale nascholingsbijeenkomsten, zoals de Haspels.
  • Organiseren van het huisartsen-specialistenoverleg (MCC) waarin huisartsenvertegenwoordigers uit de regio en specialisten van het Diakonessenhuis casuïstiek rond samenwerking en ontwikkelingen in de regionale zorg bespreken.
  • Mogelijk maken van Transmuraal Incident Melden door interne en externe zorgverleners.
  • Advisering over de transmurale aspecten bij de strategische thema’s van het Diakonessenhuis.
  • Deelname aan Transmuraal Platform Trijn, www.Trijn.nu, waarin de drie Utrechtse ziekenhuizen, twaalf zorggroepen, vier VVT instellingen, apothekers en Saltro samenwerken voor een kwalitatief hoogwaardige transmurale zorg en regionale ICT infrastructuur.

Contact

Heeft u een vraag, wens of idee rond de samenwerking met het Diakonessenhuis, neem dan contact met ons op via verwijzers@diakhuis.nl

Beste bezoeker,

U maakt gebruik van een verouderde versie van Internet Explorer.
Deze website werkt in deze verouderde versie niet optimaal.
Installeer de laatste versie van Internet Explorer.
Zo kunt u optimaal gebruik maken van de website.

Sluit deze melding

Welkom op de website van het Diakonessenhuis.

Wij gaan met de grootst mogelijke zorgvuldigheid om met uw privacy.

Onze website maakt gebruik van de volgende cookies om de website optimaal te laten werken:

  • Functionele cookies: deze cookies zijn noodzakelijk om de website te laten functioneren;
  • Analytische cookies: wij maken gebruik van Google Analytics om statistische informatie te verzamelen en te analyseren. Denk hierbij aan duur van een bezoek of klikgedrag op de website. Dit gebruiken wij om de website te verbeteren. Deze gegevens worden zo anoniem als mogelijk verwerkt en zijn niet terug te voeren op individuen. Wij hebben met Google hiervoor een verwerkersovereenkomst afgesloten en hebben de opties om gegevens te delen uitgeschakeld;
  • YouTube cookies: we tonen video’s van YouTube. YouTube plaatst zelf cookies via deze filmpjes. Als u deze cookies wilt toestaan, kunt u dat hieronder aangeven. U kunt alleen als u deze cookies accepteert video’s van ons ziekenhuis op deze website zien.

Op deze pagina vindt u meer informatie over deze cookies.

Alleen functionele en analytische cookies accepteren    
Functionele, analytische en Third-party-cookies accepteren    

Meer weten...