Skip to main content

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een aantal veelgestelde vragen rond de behandeling op de afdeling Pijnbehandeling.

Mag ik voor mijn behandeling eten?

Voor de meeste behandelingen mag u eten en drinken. Alleen als u onder narcose gaat of een roesje krijgt, mag u niet eten en drinken. Lees meer in de folder ‘Sedatie tijdens pijnblokkade’.

Krijg ik tijdens mijn eerste afspraak meteen een behandeling?

Nee. Uw eerste afspraak is een kennismakingsgesprek. We kijken met u welke behandeling bij uw pijn past. Voor de behandeling maken wij een nieuwe afspraak met u. 

Kunnen behandelingen ook in Utrecht plaatsvinden?

In Utrecht houden wij op twee dagdelen spreekuren. Voor de behandeling, TENS-uitleg en iontoforese behandeling gaat u naar Zeist.

Mag ik na een behandeling autorijden?

Op de dag van de behandeling mag u niet zelf autorijden.

Waarom moet ik na de behandeling een paar uur op de afdeling Pijnbehandeling blijven?

U blijft op de de afdeling Pijnbehandeling totdat we zeker weten dat u zich goed genoeg voelt en niet allergisch reageert op de medicatie.

Wanneer voel ik resultaat van de behandeling?

Dat verschilt per behandeling. Als we corticosteroïden ingespoten hebben of als we u met radiofrequentie behandeld hebben, duurt het twee tot zes weken voor u iets merkt.
Iedere behandeling kan napijn geven. U kunt hier tot zeker een week na de behandeling last van hebben. U kunt hiervoor paracetamol nemen.

Ik heb nieuwe geneesmiddelen gekregen, maar ze helpen nog niet. Wat is er aan de hand?

Veel geneesmiddelen tegen pijn hebben veel bijwerkingen. Daarom gaan we er voorzichtig mee om. We starten de behandeling met een lage dosering, zodat uw lichaam kan wennen aan de stof.

Langzaam verhogen we de dosis. Tot er een evenwicht is waarbij u geen of minder pijn heeft zonder dat u te veel last heeft van bijwerkingen.

Welk telefoonnummer bel ik voor een afspraak?

Op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur: 088-250 9122. Houd uw patiëntennummer bij de hand.

Welk telefoonnummer bel ik voor medische vragen?

Op werkdagen tussen 9.30 en 11.30 uur: 088-250 9494. Houd uw patiëntennummer bij de hand.

Welk telefoonnummer bel ik voor herhalingsrecepten?

Herhalingsrecepten bestelt u meestal via uw huisarts. Alleen als wij dat met u afgesproken hebben, belt u ons. Op werkdagen tussen 9.30 en 11.30 uur: 088-250 9494. Houd uw patiëntennummer bij de hand.

Heb ik een vaste pijnspecialist?

Wij doen ons best u in te delen bij dezelfde pijnspecialist. Helaas lukt dat niet altijd. We overleggen wel met u voor we een afspraak voor u maken bij een andere pijnspecialist.

Uw gegevens staan in ons elektronisch patiëntendossier. Als u een andere pijnspecialist krijgt, bereidt hij zich voor door uw dossier door te nemen. Alle pijnspecialisten werken op dezelfde manier. Uw behandeltraject verandert dus niet.

Heb ik een verwijsbrief nodig?

Ja. U heeft altijd een verwijsbrief nodig van uw huisarts of een specialist.

Ik heb een machtiging ontvangen, waarom moet ik die invullen?

Medische gegevens mogen alleen verstrekt worden aan u of aan degene die u daarvoor machtigt. Als u zelf niet kunt bellen voor het maken van een afspraak of met een medische vraag, kan uw gemachtigd contactpersoon contact met ons opnemen.

Ik gebruik bloedverdunners, moet ik daarmee stoppen voor de behandeling?

Het ligt eraan welke bloedverdunners u gebruikt. Of en wanneer u ermee moet stoppen is bij ieder middel anders. Neem voor de zekerheid contact met ons op: 088-250 94 94. U kunt op werkdagen bellen tussen 9.30 en 11.30 uur.

Beste bezoeker,

U maakt gebruik van een verouderde versie van Internet Explorer.
Deze website werkt in deze verouderde versie niet optimaal.
Installeer de laatste versie van Internet Explorer.
Zo kunt u optimaal gebruik maken van de website.

Sluit deze melding