Gastenboek

Lees hier hoe mensen ons ziekenhuis ervaren. Wilt u zelf uw ervaring delen? Laat dan een bericht achter in ons gastenboek.

Laat een bericht achter

C. Massie 21-06-2024

We came to the Netherlands for vacation and I got pneumonia and was admitted to Diakonessenhuis Hospital on June 21 - June 25, 2024. I also have a diagnosis of stage 4 lung cancer. It was sad to cancel much of our trip and I was scared to be in a foreign hospital. Your nurses turned everything around for me. They were amazing! Their English was great and more importantly, they were compassionate, knowledgeable, ready to help however I needed it, and kind. I've been in the hospital a lot over the years and I would put your nursing staff on the top tier of what I've experienced. I was first in the Traumatic Head Injury Floor (due to fullness in Pulonary). Here Carmen, Ide, Florina were fantastic nurses who really made a difference. Later Elsa (from the pulmonary wing) was amazing. At a time when I felt vulnerable and alone, unable to speak the language these nurses made all the difference to me. Their professionalism, kindness, attention and follow through are exemplary. Your hospital is very lucky to have them on staff. If it had not been for these women I would have had a totally different experience. Congratulations on having them on your team!

W. Smorenburg 2-8-2024

Ik ben op 13-05-2024 geopereerd aan mijn schouder Rotatof cuffoperatie door dokter Mevrouw Lindenhovius Vandaag op controle geweest alles is goed verlopen Hierbij mijn compliment van jullie gastvrijheid en vriendelijke , aardige personeel Ik ben dus zeer tevreden over het Diakonessenhuis en zeker om het aan te bevelen 

J. Berghoef 04-12-2023

Geweldig ziekenhuis met veel vriendelijke medewerkers 👍👍

K. Tampke, 28-11-2023

I wanted to write to send my deepest thanks to Dr. EJMM Verleisdonk and Dr. FJG Wijdicks for helping me attend my best friend's wedding November 18. I broke my elbow one week before the wedding, which was set to take place in the United States. Dr. Verleisdonk went out of his way to help schedule the surgery as early as possible so I could make my flight, and Dr. Wijdicks did an amazing job performing surgery on my elbow. I was with many doctors at the wedding, and they complimented his work after seeing the post surgery X-RAYs. I am so grateful to both of you for making a stressful time much easier. I was able to stand with my friend on her wedding day, which is priceless! I would attach a photo of us together at the wedding to this message if it was allowed. Many thanks again! Katie

E.J. Helmsing, 13-11-2023

6 november heb ik bij jullie een nekhernia operatie gehad. Graag bedank ik iedereen voor een geslaagde operatie, goede zorg en prettig verblijf in jullie ziekenhuis!

Evelien, 1-11-2023

Op maandag 30 okt ben ik met mijn 3 jarige dochtertje op de spoedeisende hulp terecht gekomen na een harde val met de fiets en ik had me geen betere zorg kunnen wensen. Dokter Steenbergen (?) en team zorgden ervoor dat wij ons op ons gemak voelden, serieus genomen werden, zo liefdevol, begripvol, zorgzaam. Echt ontzettend onder de indruk van deze fijne ziekenhuis ervaring. Dat maakt de ervaring zoveel draaglijker en mijn dochtertje geeft als antwoord: ‘leuk’ op de vraag hoe het was in het ziekenhuis. Nou dat zegt ook genoeg denk ik zo! Ontzettend bedankt lieve, geweldige dames!

F. Klemmeier, 30-10-2023

Ik loop anderhalf jaar maandelijks op de poli allergologie, met name in Zeist. De poli assistentes zijn erg vriendelijk, professioneel en prettig. Echt een Erg fijne poli.

M. Groote Bromhaar, 25-10-2023

Beste medewerkers van de afdeling dermatologie, Graag wil ik jullie bedanken en complimenteren met de zorg die ik van jullie heb mogen ontvangen. Ik heb jullie dit jaar vier keer bezocht voor controle en het verwijderen van plekjes met huidkanker. 5 sterren is hoogst haalbaar 1. Deskundigheid, 5 2. Informatie, 5 3. Afspraak op tijd, 5 4. Vriendelijkheid, 5 5. Geruststellen, 5 6. Nazorg, 5 Dank, M.

F. Imrich en M.A. de Bruin, 15-10-2023

Compliment bestemd voor de artsen, verpleegkundigen en ander ondersteunend personeel van de Intensive Care Diakonessenhuis Utrecht, Beste zorgmedewerkers, van 5 tot en met 12 augustus heeft mijn man op de IC gelegen. De eerste dagen in een diepe kunstmatige slaap om medicijnen goed in te laten werken via een infuus. Zijn toestand was regelmatig zorgwekkend. Als directe familie- ik als zijn vrouw, de (cadeau)kinderen, kleinkinderen en zijn zuster zijn wij geweldig goed opgevangen en begeleid in deze verwarrende tijd. De familiekamer was een fijne plek om met elkaar te zijn en onze zorgen met elkaar te delen. We zijn hierdoor dichter bij elkaar gekomen. Ik heb zelfs twee nachten in de kamer van mijn man mogen slapen toen dat wenselijk was. We zijn nu een negen weken verder. Na het ontslag uit het Diak en een revalidatieperiode zijn we weer samen thuis. We kijken vooral naar de dingen die wel kunnen. Maar we weten dat de gezondheid broos is. We hebben het dagelijks over de heftige IC periode. Maar met dankbaarheid voor de geweldige zorg en steun die wij allemaal hebben ervaren. Die zorg bemoedigt ons om het leven aan te gaan zoals het zich voordoet. Veel dank hiervoor.

Afgelopen weekend is onze zoon (17) op de spoedeisende hulp (SEH) binnengebracht. Er volgde een opname op de afdeling neurologie. Gisteren ontslag. Vanaf het eerste moment zijn wij meer dan tevreden over de opvang, begeleiding, verzorging, behandeling en ontslag van onze zoon. Wie, wanneer of waar we dan ook medewerkers van het Diak spraken, men had altijd tijd, of maakte tijd. Ieder ziekenhuis neemt zijn patiënten serieus, dat is geen discussie, maar de menselijke maat die is in het Diak zo mooi. Op het moment dat de verpleger van de ambulance ons informeerde en vertelde dat zij naar de SEH van het Diak gingen, was ik al een soort van blij. Dit klinkt wellicht vreemd, maar ik ben zeer vertrouwd met het Diak, ondanks alle situaties die we daar hebben meegemaakt. Wat maakt het verschil, de menselijke maat. Hou dat vast. Gr Eric

K. van den Brink, 27-09-2023

Op dinsdag 26 september om ongeveer kwart of 11 telefonisch contact gehad met de afdeling cardiologie voor een vraag. Degene die ik sprak (helaas de naam vergeten) was uitermate vriendelijk en behulpzaam en dacht goed mee. Eerder ook al buitengewoon vriendelijk aan de balie van cardiologie te woord gestaan. Het wordt erg gewaardeerd.

Y. Ras, 26-09-2023

Doctor Nagesser krijgt een 9+++++ wereld arts TOPPER

P. van Sluijs, 25-09-2023

Het was afgelopen dinsdag een onaangename verrassing dat ik op stel en sprong naar de spoedeisende hulp in Utrecht werd verwezen. Dat de uitslagen uiteindelijk allemaal meevielen was mooi, maar los daarvan was en ben ik goed te spreken over de gang van zaken bij de spoedeisende hulp en meer in het bijzonder de professionele en vriendelijke ingesteldheid van het verplegend personeel en de artsen. Dat maakte een lastige middag een stuk beter verteerbaar, dus een dikke compliment!

M. Sinnema, 18-09-2023

Compliment aan dr. J.J.S. Kiewiet, chirurg dat hij me even belde voor overleg hoe om te gaan bij een patiënt waarbij tijdens een OK per toeval hypertensie en atriumfibrilleren werd gevonden over hoe we het vervolg zouden doen

J. van der Veer, 17-09-2023

Graag wil ik de artsen en verpleegkundigen van afdeling interne geneeskunde 3B hartelijk bedanken voor de behandeling en zorg die ze mijn broer J. van der Veer hebben gegeven. Daarnaast mijn harte dank voor de bemiddeling, stimulans om mij eerste contactpersoon te maken van mijn broer. Mijn broer heeft het inmiddels erg naar zijn zin in het Hospice in Zeist.

B. Thiery, 12-08-2023

Ik zou graag een groot compliment willen geven aan Anita op de kraamafdeling. Ondanks dat ik een zeer snelle en pijnlijke bevalling heb gehad, heeft zij mij er echt doorheen gesleept. Sowieso het hele team wat aan mijn zijde stond was fantastisch. Mijn zoontje doet het super goed, erg dankbaar voor alle hulp.

B. Bruil, 19-07-2023

KNO-arts dr. Borggreve heeft mij uitstekend geholpen. Zeer kundig. Hij heeft mij op de SEH gezien nadat ik een stuk glas had doorgeslikt dat in mijn eten zat. De ochtend erop wilde hij mijn terug zien. Hij heeft mij volledig gerustgesteld.

R. Loveriks, 25-06-2023

Op 20-06-23 opgenomen op afdeling ZB3 te Zeist. Vriendelijk team wat mij direct opvalt. Van opname tot operatie afdeling heel goed begeleid met de nodige informatie en juiste uitleg van dingen die gingen gebeuren.

Baby Sen / Sihn en Ditte, 24-06-2023

Hele dikke complimenten aan Harmke en Romy voor de enorm goede zorg aan baby Sen. Ondanks de drukte weten hun voor elkaar te boksen om ons persoonlijk zo goed te helpen en ondersteunen, juiste mensen voor dit vakgebied die de kwaliteit weergeeft waar de ziekenhuis voor staat. Dankjewel toppertjes! Diakonessenhuis mag blij zijn met jullie! Groetjes Baby Sen, papa en mama Sinh & Ditte

S. de Groot, 21-06-2023

Sinds februari van dit jaar ben ik bij Dermatologie, Neurologie, Interne Geneeskunde en inmiddels bij de Pijnpoli onder behandeling. Ondanks het enorm zware, pijnlijke en emotioneel slopende traject waarin ik zit, ben ik enorm blij met de artsen, de dames van het laboratorium (ik heb enkele malen bloed geprikt) en vooral ook nog met de dames achter de balie van dermatologie, neurologie en de pijnpolie. De Dichterbij app werkt geweldig en mijn vragen werden heel snel en heel zorgvuldig in behandeling genomen. Ik was zwaar onder de indruk van de aandacht en het geduld van de artsen die mij hebben gezien en gesproken. Dokter Kuck, dermatoloog in Zeist, was ontzettend alert en zag gelijk wat er aan de hand was. Helaas had de dermatoloog voor haar, mij te snel in februari afgescheept met een diagnose die helemaal niet klopte. Dokter Kuck reageerde zeer adequaat en heeft ervoor gezorgd dat ik erg snel bij zowel de neuroloog als de internist terecht kon. Mijn klachten verslechterde heel erg snel en de pijn nam extreem toe. De dokter belde mij ook heel snel toen de pijn niet meer te verdragen was. Dat was erg fijn mn toen ik sneller bij Dr. Witteveen, neuroloog, terecht kon. Vervolgens was Dr. Witteveen ook heel geduldig en een grote steun voor mij door ervoor te zorgen dat ik bij de pijnpoli terecht kon. Daar trof ik Dokter Commandeur die ook doortastend handelde en heel veel tijd en aandacht aan mij besteedde. Ik enorm bang voor de toekomst en wat er nog allemaal gaat komen en of ik het überhaupt volhoud, maar het is wel fijn dat ik zo serieus wordt genomen en ik hulp krijg die ik zo hard nodig heb. Kortom, een fantastisch ziekenhuis met een geweldig team aan artsen en medewerkers op de poli's en aan de balie.

T. Alflen, 18-06-2023

Ik wil dolgraag een een compliment achterlaten voor S. de Stigter, verpleegkundig specialist. Zij benadert ons met een natuurlijke rust en komt dan ook rustig en vakkundig over. Ze neemt alle tijd voor zowel mijzelf als mijn man regelt dat onze afspraken fijn op elkaar aansluiten. Deze vrouw bezit empathie en dat is ongelofelijk prettig wanneer je in een situatie beland bent als de mijne. Voor mijn man en mij is zij een dikke 10 waard! 

F. Wester, 16-06-2023

Had vandaag om 15.30 uur afspraak bij Traumatologie of om gips van hand te verwijderen. Behandelaar Sandra heeft dat verwijderd, en kundig vervangen door een perfecte blauwe brace/spalk, waarvoor dank en complimenten. Daarmee kan ik weer voorzichtig aan het werk en naar andere activiteiten.

J. de Vries, 27-05-2023

In januari is mijn 5-jarige dochter met haar duimtopje tussen de deur gekomen, waarbij het net niet losgeraakt is. Op de spoedeisende hulp van het diak in Utrecht is ze ontzettend goed geholpen door de verpleegkundigen en de artsen! De spoedeisende hulp arts zag dat hij het zelf niet goed kon hechten en heeft toen zijn collega, een plastisch chirurg, erbij gehaald en nu is het ontzettend mooi genezen! Al met al was het voor mijn dochter een angstige gebeurtenis, maar dankzij de liefdevolle en doortastende zorg van de verpleegkundigen heeft ze het allemaal goed doorstaan. Ontzettend veel dank!

G. Ooms, 25-05-2023

Graag wil ik mijn compliment overbrengen aan verpleegkundige Myriam (afdeling MLD, route 38 in het Diak in Zeist). Ik moest een colposcopie ondergaan en was daar behoorlijk zenuwachtig voor. Zij stelde me enorm op mijn gemak, bleef heel rustig (ook tegen de andere patiënten op de zaal) en legde de procedure heel kalm en duidelijk uit. Het aanbrengen van het infuus was pijnloos! Ook de behandeling op zich is me 100% meegevallen achteraf (op het laxeermiddel na), mede dankzij de kundige MLD-arts en fijne anesthesioloog. Hartelijk dank hiervoor! De afdeling was verder brandschoon (toilet idem) en het broodje achteraf smaakte als een taartje👍

D. van Miltenburg, 13-05-2023

Wij zijn zo goed geholpen afgelopen december 2022 door de kinderartsen. De steun die we hebben gekregen was echt echt top.

L. Terwijn, 09-05-2023

Complimenten voor de medewerkers die mij vandaag hebben geholpen bij de mammapoli, inclusief röntgen (mammografie) en echo. Een borstonderzoek is iets heel spannends, maar iedere dame die mij hielp was even vriendelijk, geruststellend en oprecht! Blij met mijn goede uitslag en erg professioneel geholpen.

26-04-2023

Op dinsdag 25 april 2023 heb ik een bezoek gebracht bij de dag opname voor een endoscopie (route 244). Hierbij wil ik dan ook mijn complimenten geven aan alle medewerkers van de mdl afdeling. Het begon al bij het zeer vriendelijke ontvangst bij de receptie, daarna opgehaald door de verpleegkundige. Daar werd na de gegevens check een infuusnaald zeer vakkundig en geheel pijnloos aangebracht. Verder kreeg ik de gelegenheid om vragen te stellen indien ik deze had. Daarna werd ik opgehaald door twee ook weer zeer hartelijke verpleegkundige die bij het onderzoek aanwezig waren. Ik ben daar erg op mijn gemak gesteld door de dames, want ik was behoorlijk zenuwachtig. Toen kwam Dr. Onderwater om het onderzoek uit te voeren, ook zij was zeer vriendelijk en zorgzaam. Kortom alle betrokkenen waren zeer zorgzaam, vriendelijk en vakkundig!

C. Koopal, 19-04-2023

Beste Gynaecologie afdeling, Op 14-01-2023 ben ik bij jullie bevallen. Het begon in het Geboortehuis maar omdat na de ontsluiting de persweeën niet opgang kwamen werd mijn bevalling medisch. Hiervoor het ik van 09.00 tot 12.46 aan de weeën opwekkers gezeten en was er beperkte progressie. Om dat deze fase redelijk lang duurde werd op een gegeven moment werd gesproken over een keizersnede. Maar doordat de tijd werd genomen voor mij, het personeel mij goed begeleidde en hielp waar nodig, heb ik natuurlijk kunnen bevallen en zelfs zonder vacuümpomp. Dat waardeer ik zeer en wil jullie daarvoor heel erg bedanken.

P. Goes, 07-04-2023

Vandaag 4 april naar het Diakonessenhuis geweest vanwege een breuk in mijn teen. Wat direct opvalt is de gastvrije ontvangst. Er staan diverse mensen voor je klaar in de hal om hulp te bieden en de weg te wijzen. Als klap op de vuurpijl komt bij het verlaten van het ziekenhuis ineens Gerrit langs, met een shuttle-busje, om ons naar onze auto te brengen. Fantastisch deze cliënt vriendelijkheid!

T. van Nieuwenhuizen-Stroeve, 04-04-2023

Heupoperatie december 2022 Geopereerd door dr. J. Bekkers Prettige, open communicatie. Duidelijke uitleg en straalt deskundigheid uit. Daardoor veel vertrouwen in de operatie. Operatie super goed gelukt! Weinig pijn erna en snel herstel. Ook de behandeling door andere medewerkers was heel vriendelijk en efficiënt. Echt “ klantgericht” meedenken met de patiënt. Mijn complimenten!

J. Looijen, 02-04-2023

Ik ben zowel door de medewerkers van de spoed eisende hulp (SEH), gipskamer, radiologie en chirurgie bijzonder vriendelijk en doortastend geholpen. Geïnteresseerd en luisteren goed. Ook werd ik nog sneller geholpen toen ik een half uur eerder aanwezig was. Helemaal goed! Dank!

R. Den Haag, 28-03-2023

Ik wil een ieder bedanken van het Liesbreuk Centrum. Top Service!

I. Anna, 26-3-2023

Ik ben vanaf de nacht van donderdag op vrijdag tot vandaag de namiddag op de ic verbleven. Ik ben inmiddels weer thuis. De artsen en verpleegkundigen hebben mij op mijn gemak kunnen stellen en ondanks dat het een hele ingrijpende opname was kijk ik er toch goed op terug. Ik heb een brief achtergelaten voor iedereen die mij daar heeft geholpen en behandeld. Maar via deze manier wil ik een ieder nogmaals bedanken.

T. van Amerongen, 7-3-2023

Ik ben op 20 januari geopereerd door dokter Speigner. Dit is geweldig gegaan zeer aardige arts en rustig leg alles heel goed uit. Ben vol lof over hem en ook al was ik er na de operatie maar 1 dag. Hele goede verzorging gehad.

B. Jonge, 14-2-2023

Een paar weken terug ben ik op de poli ouderen geneeskunde geweest met mijn vader. Daar in de wacht ruimte werd er een meneer niet lekker. Hier werd adequaat en professioneel op gereageerd door een dame werkzaam aan balie 10.Binnen no time had ze meerdere collega's verzameld en een meter aangesloten bij meneer, goed om te zien hoe meegaand en professioneel iedereen was. Nadien bood ze ons allen in de wachtruimte een kopje koffie aan. Het geeft ons een veilig en warm gevoel. Dikke pluim. Hartelijke groet.

M. van Doesburg-Zele, 3-2-2023

De nauwkeurigheid gekoppeld aan de ongedwongen sfeer in de zaal is bijzonder. De zusters zijn er één voor één genuinely voor hun patiënten.

L. Uijlings, 29-1-2023

Op 14-01-2022 ben ik onderzocht door dr. K.S. van der Marel. Mijn klacht was dat mijn linkeroor dof was en dat er een bult zat aan de binnenkant van mijn mond. Later bleek dat een opgezette lymfeklier te zijn van het Nasopharynx Carcinoom. Dankzij haar goede advies ben ik zo snel mogelijk geholpen. De verdere onderzoeken zijn op haar advies in UMC Utrecht uitgevoerd. Vrij snel daarna ben ik behandeld in UMC Groningen door middel van Protonentherapie aangevuld met chemo. In totaal ben ik 35 keer bestraald en heb ik 5 chemo-kuren gekregen. De behandeling duurde in totaal 7 weken. Die waren wel intens, maar met een positief resultaat. In mei 2022 werd ik vrij van kanker verklaard. Ik ben nu nog wel aan het herstellen van de bijwerkingen, maar zonder behandelingen was dat natuurlijk veel erger geweest. In augustus 2022 was de KNO-arts in UMC Utrecht erg enthousiast over mijn snelle herstel. Hij was ook verbaasd dat ik een week na de behandelingen full time ben gaan werken. Dankzij dr. Van der Marel ben ik op het goede behandeltraject gezet, waarvoor dank.

B. Bakkenes, 6-1-2023

Graag wil ik uw medewerkers: doktoren, ambulancepersoneel en verpleegsters onze hartelijke en welgemeende dank uitbrengen voor de goede zorg voor onze vader tijdens zijn ziekenhuisverblijf eerst in Utrecht en kort daarna te Zeist. We mogen dankbaar zijn en ons gelukkig prijzen dat het Diakonessenziekenhuis zo nabij is. Bedankt voor de goede zorg, aandacht en het meedenken zodat zelfs onze moeder van 81 jaar haar man in Zeist kon bezoeken!

Gastenboek archief

In ons gastenboek archief kunt u alle ervaringen van eerdere jaren vinden.