Skip to main content

Nieuws

Resultaten 1 t/m 10 van 318

Roze lintje voor borstkankerzorg

Borstkankervereniging Nederland (BVN) geeft het Diakonessenhuis het roze lintje voor het jaar 2018. Dit betekent dat het Diakonessenhuis voldoet aan de eisen die de patiëntenvereniging stelt aan goede borstkankerzorg. Voor het verkrijgen van het roze lintje 2018 is het onder andere belangrijk dat patiënten behandeld worden door een gespecialiseerd en ervaren team van zorgverleners, dat patiënten en hun naasten betrokken zijn bij besluitvorming en dat er aandacht is voor herstel tijdens en na de behandeling.

Subsidie voor digitale informatie voor patiënten

Het Diakonessenhuis heeft als een van de eerste ziekenhuizen een subsidie gekregen voor de eerste fase van het Versnellingsprogramma Informatie uitwisseling Patiënt en Professional (VIPP). Ons ziekenhuis voldoet aan de eisen om medische informatie digitaal ter beschikking te stellen aan patiënten en maakt gebruik van actuele digitale medicatieoverzichten. Die eisen zijn eind mei door een onafhankelijke accountant getoetst. Uiteraard gebeurt de uitwisseling volgens alle veiligheidsvoorschriften. Zo kunnen patiënten hun medisch dossier alleen inzien via DigiD en sms-verificatie.

Diakonessenhuis start pilot Casemanagement van Fonds Slachtofferhulp

Het Diakonessenhuis start samen met Fonds Slachtofferhulp, het UMCU en St Jansdal de pilot Casemanagement Medische Incidenten. Gedupeerde patiënten van een medisch incident hebben behoefte aan langdurige ondersteuning en deskundige hulp van een onafhankelijk persoon op praktisch, juridisch en psychosociaal vlak. Ook als betrokken artsen en het ziekenhuis in openheid hebben gecommuniceerd over het incident en alles in werking is gezet wat redelijkerwijs mag worden verwacht. De pilot casemanagement voorziet in deze behoefte en biedt gedupeerde patiënten langdurige en intensieve ondersteuning. Naar verwachting zal de pilot 1 tot 1,5 jaar duren.

Diakonessenhuis tekent tweede samenwerkingsovereenkomst duurzame zorg

Op vrijdag 18 mei heeft Martijn Wiesenekker namens de Raad van Bestuur van het Diakonessenhuis de tweede samenwerkingsovereenkomst duurzame zorg ondertekend. In 2016 tekende het Diakonessenhuis een dergelijke overeenkomst met de gemeente Utrecht. Nu waren het de gemeenten Zeist en Utrechtse Heuvelrug die in Stadion Galgewaard samen met ons de samenwerkingsovereenkomst ondertekende. Het doel hiervan is intensief samenwerken aan het duurzamer maken van onze gebouwen en bedrijfsvoering.

Patiëntenpas in Diakonessenhuis niet meer nodig

Per 1 mei 2018 schaft het Diakonessenhuis de patiëntenpas af. Vanaf die datum checken wij uw identiteit aan de hand van de foto in uw patiëntendossier en uw identiteitsbewijs. Uw pas kunt u dus bij een bezoek aan het ziekenhuis thuislaten, of wegdoen. Zorg wel dat u altijd een geldig identiteitsbewijs (paspoort, ID, rijbewijs, vreemdelingendocument) bij u heeft, en als u voor het eerst in ons ziekenhuis komt ook uw verzekeringsgegevens.

Intensieve samenwerking UMC Utrecht en Diakonessenhuis

Dichtbij als het kan, specialistisch als het nodig is; onder deze noemer gaan het Diakonessenhuis en het UMC Utrecht intensiever samenwerken. Maandag 23 april 2018 tekenden wij een overeenkomst voor deze nieuwe manier van samenwerken. Met de samenwerking krijgen patiënten snel de beste zorg op de juiste plaats. Mevrouw B. uit Amerongen (50), patiënt met chronische darmklachten: “Als ik straks van het Diakonessenhuis overga naar het UMC Utrecht, hoef ik niet opnieuw mijn verhaal te doen. Dat is natuurlijk prettig. Maar vooral het feit dat ik geen nieuwe scopie hoef te doen is fijn en heb ik wel eens anders mee gemaakt. Dat is toch een erg vervelend onderzoek, waarom zou je dat bij een tweede arts nog een keer moeten doen? En dat je klachten meteen besproken worden door twee artsen, geeft extra het gevoel dat je in goede handen bent.” 

Beste bezoeker,

U maakt gebruik van een verouderde versie van Internet Explorer.
Deze website werkt in deze verouderde versie niet optimaal.
Installeer de laatste versie van Internet Explorer.
Zo kunt u optimaal gebruik maken van de website.

Sluit deze melding

Welkom op de website van het Diakonessenhuis.

Wij gaan met de grootst mogelijke zorgvuldigheid om met uw privacy.

Onze website maakt gebruik van de volgende cookies om de website optimaal te laten werken:

  • Functionele cookies: deze cookies zijn noodzakelijk om de website te laten functioneren;
  • Analytische cookies: wij maken gebruik van Google Analytics om statistische informatie te verzamelen en te analyseren. Denk hierbij aan duur van een bezoek of klikgedrag op de website. Dit gebruiken wij om de website te verbeteren. Deze gegevens worden zo anoniem als mogelijk verwerkt en zijn niet terug te voeren op individuen. Wij hebben met Google hiervoor een verwerkersovereenkomst afgesloten en hebben de opties om gegevens te delen uitgeschakeld;
  • YouTube cookies: we tonen video’s van YouTube. YouTube plaatst zelf cookies via deze filmpjes. Als u deze cookies wilt toestaan, kunt u dat hieronder aangeven. U kunt alleen als u deze cookies accepteert video’s van ons ziekenhuis op deze website zien.

Op deze pagina vindt u meer informatie over deze cookies.

Alleen functionele en analytische cookies accepteren    
Functionele, analytische en Third-party-cookies accepteren    

Meer weten...