Roland Friele
Voorzitter
Nederlands: U vraagt Google Translate Services om onze teksten te vertalen. Daardoor kunnen er fouten in de teksten zitten. Automatische vertalingen zijn niet perfect, ons ziekenhuis is niet verantwoordelijk voor mogelijke vertaalfouten. Heeft u vragen over uw gezondheid? Neem dan altijd contact op met uw arts.
Meer weten? Lees de toelichting vertaalbeleid
English: You ask Google Translate Services to actively translate our texts. Therefore they may contain errors. Automatic translations are not perfect. Diakonessenhuis is not responsible for possible translation errors. Do you have questions about your health? Then always contact your doctor.
Want to know more? Read the explanation of translation policy
De Cliëntenraad bestaat uit zes personen. Zij denken namens alle cliënten mee met ons ziekenhuis.
Cliënten zijn alle mensen die om wat voor reden dan ook te maken krijgen met ons ziekenhuis. Dat zijn (toekomstige) patiënten, familie, begeleiders en bezoekers. De Cliëntenraad komt op voor de belangen van al deze cliënten.
Waar de Cliëntenraad voor is, staat in de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen 2018.
De Cliëntenraad adviseert de Raad van Bestuur van het ziekenhuis en het Medisch Specialistisch Bedrijf Domstad (MSBD). Dat kunnen ze doen als de Raad van Bestuur of het MSBD dat vraagt, maar ook ongevraagd. De adviezen gaan over alle onderwerpen die cliënten aangaan. Bijvoorbeeld over de kwaliteit en veiligheid van de zorg.
Bekijk hier de missie en het activiteitenplan van de Cliëntenraad voor 2025-2026.
De Cliëntenraad komt tien keer per jaar samen. Daarnaast vergadert de Cliëntenraad zes keer met de Raad van Bestuur en het MSBD. De Cliëntenraad overlegt ook met andere personen en groepen in het ziekenhuis. Bijvoorbeeld met de Ondernemingsraad, de Verpleegkundige Staf Diakonessenhuis en de Raad van Toezicht.
Heeft u een vraag aan de Cliëntenraad? Dan kunt u die stellen via het mailadres: [email protected]
Let op: de Cliëntenraad houdt zich bezig met het algemene cliënten belang. De Cliëntenraad heeft geen rol in de behandeling van persoonlijke klachten. Heeft u een klacht of suggestie over bijvoorbeeld een afdeling of een medewerker of over een medische ingreep? Dan kunt u u indienen via de klachtenprocedure.
De leden van de Cliëntenraad zijn vrijwilligers die cliënt zijn (geweest) van ons ziekenhuis. Ze hebben interesse voor de gezondheidszorg en voelen zich met ons ziekenhuis verbonden. De leden zijn benoemd voor vier jaar. Dat kan één keer verlengd worden met vier jaar.
Voorzitter
Lid
Lid
Lid
Lid
Lid