Klanttevredenheid
U wilt natuurlijk de best mogelijke zorg krijgen in ons ziekenhuis. Ook wilt u goed geholpen worden en zich prettig, welkom en veilig voelen bij ons. We onderzoeken of u dat echt vindt. Wat gaat er volgens u goed bij ons en wat kan beter? Met uw mening kunnen we iets verbeteren als u dat nodig vindt.
Ons rapportcijfer
Op bijna alle afdelingen en poliklinieken konden patiënten in 2023 meedoen aan het onderzoek naar klantervaringen. 2257 patiënten deelden hun mening met ons. Het gemiddelde rapportcijfer dat ze ons gaven, was een 8,5.
We onderzoeken uw ervaring op verschillende manieren:
- klantervaringsonderzoek
- spiegelbijeenkomsten
Onderzoek klantervaring
Jaarlijks vraagt iedere afdeling of hun patiënten een vragenlijst in willen vullen. De periode waarin dit uitgevraagd wordt, verschilt per afdeling. Bezoekt u tijdens die periode de afdeling? Dan kunt u uw mening geven over uw ervaring bij die afdeling. Dat kan zonder uw naam erbij te geven.
Met de uitkomsten van de vragenlijst kijken de medewerkers op de afdeling wat ze gaan verbeteren.
Uitkomsten onderzoek klantervaring
Dit gaat goed
- U voelde zich veilig en gerespecteerd in ons ziekenhuis.
- U vindt de manier waarop we contact met u maken persoonlijk en vriendelijk. Van het moment dat u binnen komt tot dat u weer naar huis gaat.
- Vrienden en familieleden konden goed meepraten over uw zorg en behandeling als u dat wilde.
Dit kan beter en daar werken wij aan
- U wilde weten hoe lang u moest wachten in de wachtkamer. We kijken hoe we u hier beter over kunnen informeren. Goed om te weten dat u altijd bij onze baliemedewerkers kunt vragen naar de wachttijd.
- U wilde graag meer weten hoe familie of naasten u thuis konden verzorgen. Ook hier werken we aan. Met vragen hierover kunt u altijd bij uw behandelaar terecht.
Spiegelbijeenkomsten
Als u patiënt van het Diakonessenhuis bent, kunt u door uw afdeling uitgenodigd worden voor een zogenaamde spiegelbijeenkomst. Dat is een kringgesprek met zes tot acht patiënten. Een gespreksleider vraagt u naar uw ervaringen in ons ziekenhuis. Medewerkers van de afdeling waar het over gaat, zitten ook in de ruimte waar de bijeenkomst is. Zij mogen alleen luisteren en gaan dus niet zelf met u in gesprek.
Een spiegelbijeenkomst is voor ons een goede manier om onze dienstverlening te verbeteren. Gespreksonderwerpen zijn bijvoorbeeld: uw ontvangst, de manier waarop medewerkers van ons ziekenhuis u benaderen en de informatie die u is gegeven. De medewerkers van de afdeling waar het gesprek over gaat, maken als dat nodig is een verbeterplan. Alle patiënten die bij het gesprek waren, krijgen dat plan. U weet dan wat er met uw reactie gebeurt.
Alles wat u in de spiegelbijeenkomst zegt, blijft vertrouwelijk. We garanderen uw privacy.