Translate website
Disclaimer
Nederlands: U vraagt Google Translate Services om onze teksten te vertalen. Daardoor kunnen er fouten in de teksten zitten. Automatische vertalingen zijn niet perfect, ons ziekenhuis is niet verantwoordelijk voor mogelijke vertaalfouten. Heeft u vragen over uw gezondheid? Neem dan altijd contact op met uw arts.
Meer weten? Lees de toelichting vertaalbeleid
English: You ask Google Translate Services to actively translate our texts. Therefore they may contain errors. Automatic translations are not perfect. Diakonessenhuis is not responsible for possible translation errors. Do you have questions about your health? Then always contact your doctor.
Want to know more? Read the explanation of translation policy
Naar huis met een implanteerbare holter (Medtronic LINQII) en MyCareLink Heart app
U gaat met een implanteerbare holter naar huis. Dit is een hartritmemonitor die uw hartritme registreert op het moment dat zich hartritmestoornissen voordoen. In deze folder vindt u informatie over het gebruik van de holter en adviezen voor thuis. We maken in uw geval gebruik van de LINQII van de firma Medtronic gecombineerd met de MyCareLink Heart app op uw mobiele telefoon.
Adviezen voor de eerste week na implantatie
- De eerste drie dagen na de implantatie mag u niet douchen en moet u de pleister laten zitten.
- Drie dagen na de implantatie verwijdert u de pleister. U hoeft geen nieuwe pleister op de wond aan te brengen en u kunt weer douchen.
- De eerste week na het verwijderen van de pleister inspecteert u de wond dagelijks een keer. Het is normaal dat de huid de eerste dagen nog wat gezwollen, rood/paars en pijnlijk is. Dit moet langzaam minder worden.
- Als u twijfelt over het herstel van de wond, neem dan contact op met een van de cardiotechnici.
Onderdelen van het systeem
- De LINQII is het implantaatje dat onderhuids is aangebracht. Deze hartritmemonitor bekijkt uw hartritme continu en slaat een afwijkend hartritme (onder de ingestelde voorwaarden) automatisch op in het geheugen.
- De MyCareLink Heart app is een app op uw telefoon die de opgeslagen stukjes hartritme automatisch naar het ziekenhuis kan sturen. Met de app kunt u ook zelf een stukje hartritme doorsturen op het moment dat u klachten heeft.
Afbeelding 1 - Implanteerbare holter LINQII en logo MyCareLink Heart app
MyCareLink Heart app
De app is in de eerste plaats bedoeld voor het doorsturen van uw hartritme. Daarnaast vindt u in de app ook de volgende tabbladen:
- Berichten: hier kunt u de belangrijkste berichten over uw overdrachtsstatus en het gebruik van uw app weergeven.
- Hartapparaat: dit toont de implantatiedatum, naam van uw hartmonitor en het model- en serienummer.
- Symptoomhistorie: hier vindt u een overzicht van de door u opgeslagen symptomen.
- Voorlichting: hier vindt u antwoord op veelgestelde vragen over het leven met een hartapparaat.
Afbeelding 2 - Functionaliteiten van de app
Om de app te laten werken
- Zorg dat Bluetooth® is ingeschakeld.
- Blijf verbonden met het internet via wifi of mobiele netwerken.
- Houd uw smartphone minimaal 3 uur per dag bij u in de buurt (hoeft niet aaneengesloten te zijn).
- Zorg dat uw telefoon is ingeschakeld.
- Zorg dat de verbindingsstatus van de app op Actief staat met een groen vinkje (zie afbeelding 3)
- Laat de app op de achtergrond aan staan.
Afbeelding 3 - Startpagina heart app
Reactie op uw registratie
De verzending wordt de eerstvolgende werkdag bekeken. Wilt u graag dezelfde dag nog weten wat het hartritme laat zien? Dan kunt u telefonisch contact opnemen met een cardiotechnicus via de polikliniek cardiologie (zie ‘contact’).
Als uw verzending in het ziekenhuis is bekeken dan bellen we u OF u krijgt een bericht in de app:
- Bericht ‘Geen actie nodig’
Het hartritme is beoordeeld en uw klachten zijn duidelijk. Op dit moment is er geen actie nodig. Zo nodig is uw verzending wel in uw cardiologisch patiëntdossier geplaatst.
- Bericht: ‘Bel uw kliniek’:
Het hartritme is beoordeeld en mogelijk is er actie nodig. Het kan ook zijn dat de cardiotechnicus uw klachten nog verder wil uitvragen.
Spoed
’s Avonds, in het weekend en op feestdagen worden de binnengekomen verzendingen niet gecontroleerd. Heeft u een verzending gedaan en denkt u dat er met spoed naar moet worden gekeken? Neem dan contact op met de huisartsenpost om uw klachten te bespreken. Beoordeelt de dienstdoende huisarts uw klacht als spoed? Dan moet hij/zij contact opnemen met de dienstdoende arts cardiologie van het Diakonessenhuis. Deze zal zo nodig een cardiotechnicus inschakelen om de verzending te beoordelen.
Andere mogelijkheden
U kunt er ook voor kiezen om géén gebruik te maken van de MyCareLink Heart app. Andere opties zijn:
- Gebruik maken van de Relay thuismonitor; dit is een kastje dat u bij uw bed plaatst en die opgeslagen stukjes hartritme naar het ziekenhuis doorstuurt.
- Poliklinisch uitlezen van de LINQII. U komt dan om de drie maanden naar het ziekenhuis voor het uitlezen van de LINQII op de polikliniek cardiologie (ook als u geen klachten heeft gehad). Het kan voorkomen dat de cardiotechnicus u vraagt om maandelijks langs te komen.
Opmerkingen over de tekst
Vindt u iets onduidelijk beschreven? Of ontbreekt er informatie? Dat horen wij graag. U kunt opmerkingen over de tekst doorgeven via [email protected].
Bijgewerkt op: 10 februari 2025
Code: CAR35