Thuisbehandeling bij hoge bloeddruk (hypertensie)
Op de polikliniek Interne geneeskunde behandelen en begeleiden we u waar dat kan in uw thuissituatie. Hiervoor maken we onder andere gebruik van de Thuismeten app. Dit is een digitale coach die u en ons helpt om uw gezondheid goed in de gaten te houden. In deze folder vindt u hierover meer informatie.
Wat is thuisbehandeling met de Thuismeten app?
De Thuismeten app is een digitaal programma waarmee u thuis via tablet of smartphone uw gezondheid samen met uw zorgverleners in de gaten houdt. Via de app geeft u regelmatig metingen door en vult u regelmatig vragenlijsten in over hoe het met u gaat. Hoe vaak u dit doet, bespreekt u met uw behandelaar.
Uw verpleegkundig specialist en internist volgen op afstand hoe het met u gaat. Zij bekijken meerdere keren per week de metingen en antwoorden die u gegeven heeft. Zo nodig nemen zij contact met u op om uw behandeling bij te stellen of om u een advies te geven. U kunt u via de app op een eenvoudige manier contact hebben met uw zorgverlener.
Hoe werkt het?
Uw behandelaar nodigt u via mail uit om u aan te melden voor de app. Bij deze e-mail ontvangt u ook de folder over de app. Heeft u vragen naar aanleiding van deze folder dan kunt u contact opnemen met de polikliniek. Zodra u bent aangemeld ontvangt u een welkomstmail. In de mail staat hoe u de app installeert. De app is eenvoudig in gebruik.
Acties
Zodra u ingelogd bent, komt u in het tabblad ‘Acties/vandaag’. Hier vindt u de acties die voor u klaar staan. U herkent het tabblad aan het hartjes-icoon linksonder in het scherm. Het getal in het roze geeft aan hoeveel acties er voor u klaar staan.
Zelfzorg
Het tweede icoon onder in het scherm betreft de zelfzorg. Via dit tabblad kunt u berichten sturen naar uw hulpverlener, lessen volgen, metingen invullen/ terugvinden. Hier vindt u ook uw medicatieschema en zelfzorgadviezen.
Metingen
Onder het tabblad ‘Metingen’ vindt u een schematische weergave van de uitkomsten van de vragenlijsten en eventueel uw bloeddrukmetingen.
Berichten
Onder het tabblad ‘Berichten’ vindt u de berichten die u ontvangen heeft van uw behandelaar.
Hoeveel tijd kost het werken met de app?
Gaat het goed met uw bloeddruk, dan gebruikt u de app om op gezette tijden een meting in te vullen. Hoe vaak u dit doet, bespreekt u met uw verpleegkundig specialist.
Het gebruik van de app vraagt wat van uw tijd. Daar staat tegenover dat u minder vaak voor herhaalbezoeken naar het ziekenhuis hoeft te komen.
Niet voor spoed
De app is niet bedoeld voor spoedsituaties. Neem in geval van spoed rechtstreeks contact op met de polikliniek Interne geneeskunde of met uw huisarts zoals u dat gewend bent. Heeft u problemen buiten kantooruren of in het weekend, neem dan contact op met uw huisarts of de huisartsenpost.
Problemen?
Heeft u een probleem met de Thuismeten app, weet u niet hoe u iets moet regelen of ontvangt u geen e-mail meer terwijl u die wel verwacht? Neem dan contact op met de helpdesk van de leverancier van de Thuismeten app: Luscii. U kunt Luscii telefonisch bereiken tijdens kantooruren: 085 130 58 51. Mailen kan natuurlijk ook op [email protected]
Vragen
Met vragen over het thuismeten kunt u terecht bij de polikliniek Interne geneeskunde via email [email protected] of op werkdagen tussen 8.00 en 16.30 uur telefonisch via 088 250 6667.
Bijgewerkt op: 11 maart 2024
Code: INT24