Translate website
Disclaimer
Nederlands: U vraagt Google Translate Services om onze teksten te vertalen. Daardoor kunnen er fouten in de teksten zitten. Automatische vertalingen zijn niet perfect, ons ziekenhuis is niet verantwoordelijk voor mogelijke vertaalfouten. Heeft u vragen over uw gezondheid? Neem dan altijd contact op met uw arts.
Meer weten? Lees de toelichting vertaalbeleid
English: You ask Google Translate Services to actively translate our texts. Therefore they may contain errors. Automatic translations are not perfect. Diakonessenhuis is not responsible for possible translation errors. Do you have questions about your health? Then always contact your doctor.
Want to know more? Read the explanation of translation policy
Thuismonitoring bij hartklachten
Op de polikliniek Cardiologie van het Diakonessenhuis begeleiden we u waar mogelijk in uw thuissituatie. Onderdeel van de behandeling is het gebruik van thuismonitoring. Hiervoor maken we gebruik van de Thuismeten app. Dit is een app die u en ons helpt om uw gezondheid goed in de gaten te houden. Zo hoeft u minder vaak naar het ziekenhuis te komen als het goed met u gaat. En weten we het sneller als het minder goed met u gaat. In deze folder vindt u hierover meer informatie.
Wat is thuismonitoring bij hartklachten?
Thuismonitoring bij hartklachten houdt in dat u thuis zelf regelmatig vragenlijsten invult en uw gewicht, bloeddruk en hartslag meet. Via de Thuismeten app geeft u de metingen door aan het ziekenhuis.
Uw behandelaars in het ziekenhuis volgen op afstand hoe het met u gaat. Verpleegkundigen van ons team voor thuismonitoring bekijken en beoordelen op doordeweekse dagen alle meldingen. Zij werken onder supervisie van de verpleegkundig specialist. Zo nodig nemen zij contact met u op om uw behandeling bij te stellen of om u een advies te geven, na overleg met uw behandelaar.
Op de app vindt u ook filmpjes over uw hartaandoening en over wat u zelf aan uw gezondheid kunt doen, en hoe u klachten vroegtijdig kunt herkennen. Thuismeten helpt om vroegtijdig problemen te signaleren en te behandelen.
Hoe werkt het?
- Uw behandelaar meldt u aan voor de Thuismeten app voor.
- U installeert de app op uw smartphone of tablet.
- Via de app krijgt u berichten. Bijvoorbeeld als het tijd is om metingen te doen.
De app is eenvoudig in het gebruik. Ook de meetapparatuur is makkelijk te bedienen. Als vanzelfsprekend begeleiden we u bij iedere stap. Zodat u het thuismeten snel onder de knie krijgt.
Acties
Zodra u ingelogd bent, komt u in het tabblad ‘Acties/vandaag’. Hier vindt u de acties die voor u klaar staan. U herkent het tabblad aan het hartjes-icoon linksonder in het scherm. Het getal in het roze geeft aan hoeveel acties er voor u klaar staan.
Zelfzorg
Het tweede icoon onder in het scherm betreft de zelfzorg. Via dit tabblad kunt u berichten sturen naar uw hulpverlener, lessen volgen, metingen invullen/ terugvinden. Hier vindt u ook uw medicatieschema en zelfzorgadviezen.
Metingen
Onder het tabblad ‘Metingen’ vindt u een schematische weergave van de uitkomsten van vragenlijsten en uw metingen.
Berichten
Onder het tabblad ‘Berichten’ vindt u de berichten die u ontvangen heeft van uw hulpverleners.
Problemen?
Heeft u een probleem met de Thuismeten app, weet u niet hoe u iets moet regelen of ontvangt u geen e-mail meer terwijl u die wel verwacht? Neem dan contact op met de helpdesk van de leverancier van de Thuismeten app: Luscii. U kunt Luscii telefonisch bereiken tijdens kantooruren: 085 130 58 51. Mailen kan natuurlijk ook: [email protected]
Kosten
Thuismonitoring wordt voor 100% vergoed vanuit de basisverzekering. Houd er rekening mee dat op deze vergoeding het eigen risico van toepassing is. En dat u daardoor dus misschien een deel van de kosten zelf moet betalen. Informeer zo nodig bij uw zorgverzekeraar.
Let wel: door thuismonitoring zijn minder afspraken in het ziekenhuis nodig. Op deze kosten bespaart u dus mogelijk weer.
Bijgewerkt op: 17 oktober 2025
Code: CAR32