Skip to main content

Klanttevredenheid

Patiënten van het Diakonessenhuis moeten zonder meer kunnen rekenen op kwalitatief hoogwaardige en veilige medische- en verpleegkundige zorg. Maar ook de beleving van onze zorg is essentieel.

Patiënten en hun naasten moeten zich prettig, welkom, veilig en goed geholpen voelen in het Diakonessenhuis. We onderzoeken op verschillende manieren of dat ook zo is, wat er goed gaat en wat beter kan.

Schermafbeelding van de eerste pagina van de digitale vragenlijst


Ervaringsmonitor speciaal voor kinderen

Ook kinderen kunnen hun ervaringen anoniem delen en aan ons laten weten wat zij van het Diakonessenhuis vinden. Dat kan via de speciale Ervaringsmonitor van Stichting Kind & Ziekenhuis. We vragen alle kinderen dit in te vullen, zodat we ook de zorg aan onze kleinste patiënten verder kunnen verbeteren.

Spiegelgesprekken

Voor specifieke specialismen en aandoeningen houden we zogeheten spiegelgesprekken. Dat zijn bijeenkomsten waarbij 8 tot 12 patiënten in gesprek gaan over de zorg die zij bij ons hebben ontvangen. De bij de zorg betrokken medewerkers zijn hierbij als toehoorder aanwezig. De patiënten houden de betrokken artsen, verpleegkundigen en andere zorgmedewerkers hiermee als het ware een spiegel voor.

De gespreksonderwerpen zijn wisselend. Denk hierbij aan: de ontvangst, de manier waarop een patiënt door de verschillende medewerkers benaderd is en de verstrekte informatie. Uiteraard behandelen we alle informatie vertrouwelijk en blijft de privacy van de deelnemende patiënten gewaarborgd. Uit het gesprek volgt een verbeterplan. Alle deelnemende patiënten ontvangen dit verbeterplan zodat zij weten welke concrete acties het spiegelgesprek heeft opgeleverd.

Wat doen we nog meer?

Het Diakonessenhuis onderzoekt ook op andere manieren de beleving van de patiënten of vraagt hen om bepaalde zaken samen met het ziekenhuis te ontwikkelen. Zo raadplegen we regelmatig patiëntenpanels en houden we focusgroepen met patiënten. Ook organiseren we 'mystery visits’ maken we een behandeling met patiënten mee (shadowing) en doen we onderzoek onder de medewerkers.

Vragen of suggesties

  • Heef u vragen over het onderzoek, heeft u suggesties of wilt u zich opgeven voor in een patiëntenpanel of focusgroep? Neem dan contact op met de afdeling Communicatie van het Diakonessenhuis via 088 250 5000 of via het contactformulier.
  • Heeft u een klacht, dan kunt u terecht bij onze klachtenfunctionaris.
  • Een compliment kunt u doorgeven via het gastenboek.
  • U kunt ook uw ervaring delen op Zorgkaart Nederland.

Beste bezoeker,

U maakt gebruik van een verouderde versie van Internet Explorer.
Deze website werkt in deze verouderde versie niet optimaal.
Installeer de laatste versie van Internet Explorer.
Zo kunt u optimaal gebruik maken van de website.

Sluit deze melding

Welkom op de website van het Diakonessenhuis.

Wij gaan met de grootst mogelijke zorgvuldigheid om met uw privacy.

Onze website maakt gebruik van de volgende cookies om de website optimaal te laten werken:

  • Functionele cookies: deze cookies zijn noodzakelijk om de website te laten functioneren;
  • Analytische cookies: wij maken gebruik van Google Analytics om statistische informatie te verzamelen en te analyseren. Denk hierbij aan duur van een bezoek of klikgedrag op de website. Dit gebruiken wij om de website te verbeteren. Deze gegevens worden zo anoniem als mogelijk verwerkt en zijn niet terug te voeren op individuen. Wij hebben met Google hiervoor een verwerkersovereenkomst afgesloten en hebben de opties om gegevens te delen uitgeschakeld;
  • YouTube cookies: we tonen video’s van YouTube. YouTube plaatst zelf cookies via deze filmpjes. Als u deze cookies wilt toestaan, kunt u dat hieronder aangeven. U kunt alleen als u deze cookies accepteert video’s van ons ziekenhuis op deze website zien.

Op deze pagina vindt u meer informatie over deze cookies.

Alleen functionele en analytische cookies accepteren    
Functionele, analytische en Third-party-cookies accepteren    

Meer weten...